
SESSIÓ 1
SESSIÓ 1
- ACTIVITATS INCIALS: En aquesta primera sessió del segon trimestre vam parlar sobre la democràcia i la justícia. I vam haver de escollir i debatre si alguna de les situacions que ens plantejava era justa o no. NIVELL ESCOLAR- Exemple: Els alumnes de cursos superiors sempre ocupen la major part del pati durant l'hora del descans. Jo vaig decidir que era molt injust perquè tenir més l'edat no et fa tenir més drets. NIVELL MUNICIPAL- Exemple: L'ajuntament decideix invertir en millorar les places del centre, però no en les dels barris perifèrics. Hi havien dues opsions, 1: És totalment just perquè el centre és on hi ha l'activitat econòmica de la ciutat i s'ha de tenir molt ben cuidada la imatge
2: És molt injust perquè els ciutadans de les zones perifèriques també paguen impostos per tenir millores en el seu barri. Penso que es dificil escollir aquesta ja que millorar les places del centre es molt important per a l'economia del municipi però com diu la opció 2 es molt injust pels ciutadans de les zones erifèriques ja que també paguen impostos però no els satisfan les seves necessitats, per tant en aquest cas, hauria de ser un entremig entre la opció 1 i la 2. NIVELL SOCIAL- Exemple: Algú fa un comentari despectiu sobre l'aparença o les creences d'una altra persona, però ningú intervé per aturar-ho. Jo penso que es molt injust perquè discriminar una persona pel seu aspecte físic és lamentable i cal intervenir per salvaguardar els drets de la persona. Ja que pot ser que l'hi hagi afectat. NIVELL FAMILIAR- Exemple: Els pares llegeixen missatges privats (Whatsapps, Instagram) d'un fill sense el seu permís. En aquesta situació penso que es necessaria sempre la intimitat del nen. Així que només s'hauria de revisar el mobil en cas de sospita de bullying... Però sinó, penso que es injust revisar el mobil sense motiu.